Google Ad Grants


Wist u dat uit onderzoek blijkt dat 70% van de Google-gebruikers niet verder kijkt dan de eerste 4 zoekresultaten? En dat u veel potentiële donateurs laat lopen als uw organisatie hier niet tussen staat?

Google helpt de non-profit sector op allerlei manieren. Via Apps, Youtube, Google Earth en Ad’s. De meest directe en zeer waardevolle bijdrage biedt Google via Google Ad Grants. Dit geeft de mogelijkheid om duizenden dollars per maand aan AdWords campagnes uit te voeren.

Google verdient miljarden per jaar via hun advertentieprogramma’s. Met Google for Non-Profit via Google Ad Grants willen ze hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen. Google Ad Grants is er in Nederland voor non-profit organisaties met een ANBI status of CBF keurmerk / verklaring.

Stelt u zich voor dat u $10.000,- tot $40.000,- aan advertentiebudget per maand ($120.000,- / $480.000,- per jaar) beschikbaar zou hebben? U zou uw donateurs daardoor beter kunnen bereiken, uw doelen online aan een veel groter publiek zichtbaar kunnen maken, klanten kunnen werven en uw positie in het veld op internet stevig borgen!

Deelname vereist een website die goed gevonden kan worden door de zoekmachines van Google, doorlopen van een aanvraag procedure en een professionele en volledige ingevulde AdWords account welke deskundig wordt ingericht, onderhouden en gemonitord.

Het budget waarover u vervolgens, via de Google Ad Grand status, kan beschikken om de online zichtbaarheid te vergroten is $10.000,- per maand, en tot $40.000,- per maand via de Google Ad Grants Pro programma (het gevorderde programma dat na 6 maanden aangevraagd kan worden).

Door deze ondersteuning te bieden, creëren we een substantiële ‘online hefboom’ van exposure op internet. We vragen voor onze werkzaamheden een vaste fee om dit mogelijk te maken.

 

Voor wie is het?

Google Ad Grants is er in Nederland voor non-profit organisaties met een ANBI status of CBF keurmerk / verklaring. Ook als je al een ‘gewone betaalde’ Google AdWords Campagne hebt draaien en je voldoet aan de bovenstaande criteria, dan kan je ook in aanmerking komen voor een Google Ad Grants traject.
Stelt u zich voor dat u $10.000,- tot $40.000,- dollar aan advertentiebudget per maand ($120.000 / $480.000 dollar per jaar) beschikbaar zou hebben? U Uw donateurs daardoor beter kan bereiken, uw doelen online aan een veel groter publiek zichtbaar kan maken, klanten kan werven en uw positie in het veld op internet stevig borgt!
We rekenen een ‘vaste fee’ voor het optimaliseren van de website van de organisatie om in zoekmachines goed gevonden te worden (SEO ondersteuning), de professionele inrichting van de Google Ad Grants account en voor de monitoring, beheer, evaluatie en optimalisatie van de campagnes (SEA ondersteuning). Hiermee betalen we onze inspanningen en door de Fix Fee vermijden we extra kosten. Voor meer informatie, neem contact met ons op.

Wat doen we?

Hierbij horen de volgende werkzaamheden:

  • Aanvraag bij Google Ad Grants administratief geheel uit handen nemen (afstemming over een aantal inhoudelijke vragen is noodzakelijk);
  • Volledig en volgens de maatstaven voor Google Ad Grants professioneel inrichten van de Google AdWords account;
  • Afstemming over online presentatie van de campagne opzet met Google;
  • Afstemmen van inhoudelijk campagne met de organisatie;
  • Screening van site om op internet zo goed mogelijk gevonden te worden (o.a. zoekterm optimalisatie SEO) en verbeteringen doorvoeren;
  • Google analytics pagina opzetten / inrichten voor continue evaluatie van het traject.
Hierbij horen de volgende werkzaamheden:

  • Professioneel beheren en monitoren van de campagne;
  • Google analytics analyseren, optimaliseren en evalueren (zodat de zoektermen optimaal binnen de Adwords campagne ingezet kunnen worden);
  • Afstemmen voortgang (bijvoorbeeld nieuwe Adwords campagne inrichten op basis van nieuwe activiteiten / nieuwe content op de website en binnen de organisatie).
Hierbij horen de volgende werkzaamheden:

  • Professioneel beheren, aanpassen en opschalen van de campagne;
  • Afstemming besteding extra budget met organisatie en Google;
  • Conversies (vervolgstappen van bezoekers) op de campagne worden bijgehouden;
  • Google analytics analyseren, optimaliseren en evalueren (zodat de zoektermen optimaal binnen de Adwords campagne ingezet kunnen worden);
    Afstemmen voortgang (uitbreiding van – en nieuwe Adwords campagne inrichten op basis van de activiteiten, (nieuwe) content en wensen van de organisatie).

Waarom doen we dit?

We willen graag de non-profit sector meer zichtbaar maken op internet, en omdat we het ontzettend belangrijk en eervol vinden te bedenken hoe je specifieke maatschappelijke boodschappen op internet over het voetlicht krijgt! We zijn er verder van overtuigd dat elke (non-profit) organisatie, wil het bestaansrecht hebben, naar een steeds grotere online zichtbaarheid zal dienen te streven. Ook ervaren we steeds vaker de behoefte bij non-profit organisaties om zich, op verschillende manieren, beter te positioneren, gezien alle bezuinigingen van de afgelopen en aankomende jaren…
Onze kennis en ervaring met o.a. SEO maakt ons geschikt dit specifieke Google programma optimaal vorm te geven. Google eist dat de AdWords account gekoppeld aan Google Ad Grants professioneel wordt ingericht. Zumo Media kan dit realiseren. We nemen hierdoor de opstart perikelen uit handen en bieden directe meerwaarde. Google vraagt ook om de campagne regelmatig en professioneel up-to-date te houden. Wij zorgen voor een gedegen ondersteuning en evaluatie en fine-tunen tijdens de looptijd van de campagnes.
We vertellen u graag meer over de mogelijkheden van Zumo Media en Google Ad Grants. Maar praten ook graag met je door over hoe we je verder kunnen ondersteunen of kunnen bijstaan bij het innemen van je optimale positie online.